BestoftheWest.reismee.nl

fun in the sun

funinthesun.reismee.nl, lees met met onze volgende reis !

Hallo allemaal,

Zoals eerder aangekondigd zijn we druk bezig met het plannen van een nieuw avontuur. Wij zouden u graag weer mee nemen in onze rugzak.

De link naar de nieuwe reismee pagina is :www.funinthesun.reismee.nl

Ga naar deze site door te klikken op de link. Daarna kunt u zich net als voor deze site aanmelden. U doet dat door uw mailadres aan de rechterzijde in te vullen. Hierdoor wordt u op de hoogte gebracht als er weer nieuws is op de pagina.

Mocht u nog vragen/opmerkingen/tips hebben. Dan horen wij dat uiteraard graag !

Hopelijk zien wij u aanmelding snel te gemoed.

Groeten van ons !

p.s. als je al aangemeld ben opfuninthesun.reismee.nlhoeft dit niet nog een keer !

Plannen voor een nieuw bezoek aan de USA

Hallo Volgers!

Het is al weer 1,5 jaar geleden dat we op reis waren in Amerika. Regelmatig komen wij terug op deze site's om de verhalen en foto's nog eens terug te zien. Wat hebben we een fantastische reis gemaakt.

We zouden erg graag terug gaan richting Amerika. Er zijn nog een hoop stukken van het land die we willen zien. Te veel om op te noemen. De reis die bij ons nu boven aan staat is Florida. De mensen die ons een beetje kennen verbaast het ongetwijfeld niet.

We zijn druk bezig met het kijken wat we willen. Uiteraard willen we een bezoek brengen aan de parken van Walt Disney. Ook willen we graag de stranden van Miami zien en...... nou ja zoals ik al eerder zei! We zijn er druk mee bezig.

We hebben met de vakantie naar West USA zoveel leuke reacties gehad op onze verslagen dat we er over nadenken om dit bij een volgende reis naar Amerika weer te doen. We willen even weten of jullie het leuk zouden vinden als we weer een reismee account gaan aanmaken. Dus laat aub even een reactie achter op dit verhaal.

Bedankt

Wij willen iedereen bedanken die de afgelopen weken onze verhalen hebben gelezen! Het was erg leuk om de stukken te schrijven. We hebben geprobeerd om jullie in onze rugzak mee te nemen op de vakantie die wij hebben beleefd.

We zijn erg blij met jullie reacties op onze verhalen en foto's. Ook heel erg bedankt voor de kaarten die we voor en na onze vakantie van jullie hebben mogen ontvangen ! Daarnaast willen we Jaap en Coby bedanken voor de extra foto ruimte die ze ons kado hebben gedaan! Hierdoor konden we alle foto's plaatsen!

We hebben het met plezier gedaan en nogmaals bedankt !!!

Samantha en Joshua

Dag 22/23

Vandaag was dan de dag. We moesten weer terug naar huis. Om 6.00 uur (18.00 nederlandse tijd,9 okt) waren we bij Alamo om de auto in te leveren. Vervolgens zijn we met de pendelbus naarhet vliegveld gegaan.

We zijn daar gaan inchecken. Dat kon alleen maar digitaal(self check in). Dat vonden wij al raar want wij waren gewend dat je in Nederland altijd kon kiezen. Het viel eigenlijk wel best mee en het ging als een speer! Alleen wat iets minder ging, was het inleveren van de koffers. De koffers mochten 50 lbs (pond) per stuk zijn. Eerst mijn koffer 58 lbs. De mevrouw vertelde dat ik kon kijken of ik iets van het gewicht in de andere koffer kon doen, want anders moest ik 125 dollar betallen. Ik dacht nou laat ik eerst Sam d'r koffer maar even wegen, kijken of het wel er in kan. Ja..... daar komt tie ! Die was 68 lbs !!! PROBLEM !!!

Gelukkig was had mijn schoonmoeder nog een (grote) rugzak waar Samantha haar schoenen in kon doen. Dat scheelde al enorm veel. Onze rugzak was ook erg leeg en na veel proppen waren we de kilo's kwijt. Dat scheelde ons 250 Dollar!
Overigens vind ik het belachelijk dat United deze kosten berekend. Er stonden naast ook mensen aan beide kanten. Er was een man aan de linker kant. Zijn koffer woog 82 lbs en moest 125 dollar afrekenen en rechts stond een man die had 54 lbs en kon het nergens anders kwijt en moest ook 125 dollar afrekenen! Dit is toch belachelijk ! Als je te zwaar bent, moet je betalen. Daar ben ik het mee eens. Daarover moet je ook boete betalen. Maar deze regeling vindt ik belachelijk. Ik ben ook erg benieuwd waarom United dit doet en wat de rede hierachter is. Wellicht dat Sandra hierop een reactie kan geven.

Uiteindelijk konden we dus onze spullen herverdelen en konden we op onze vlucht stappen naar Chicago. Het was een pittige vlucht. We hadden last van enorm veel turbelentie. Zeker 45 minuten voordat we landen, gingen alle gordel seintjes aan en moesten de stewardessen al in de gordels. Veel gebonk en luchtzakken voordat we uiteindelijk aan de grond stonden in Chicago. Hier hebben we lekker wat gegeten en na 2,5 uur konden we inchecken voor onze vlucht naar Amsterdam!

Om 18.35 (lokale tijd) vlogen we richting Amsterdam. Echter deze vlucht zou 8.45 uur duuren. Deze vliegtijd werd uiteindelijk iets verlengt. We konden door het slechte weer op Schiphol niet landen. Ze hadden een baan gesloten. Wij waren nummer 10 in de luchten onze piloot besloot te landen op Brussel. Hij wilde bijtanken en wachten op Brussel totdat er ruimte was om te landen. We hebben toen 2 uur in het vliegtuig gezeten. We mochten niet het vliegtuig uit en helaas kregen we ook niets meer te drinken.

Na 2 uur konden we op stijgen en landen op schiphol om 11.45 (ipv van 9.25 uur). We werden opgehaald op Schiphol door Aad. (bedankt hier nog voor Aad) Helaas werden we direct weer geconfronteerd methet wegennetwerk en de wegwerkzaamheden! Verschrikkelijk! Overal zijn ze weer aan het werk, tenminste.... dat zeggen ze!
Dan nog maar niet te spreken over de breedte van de weg ! 6 baantjes breed (3x3) Wij zijn in de afgelopen weken bekend met minimaal 12 banen (6x6)

Om 15.00 uur waren we thuis. Dat betekend dat we 21 uur onderweg zijn geweest.

Het is jammer dat onze vakantie voorbij is.... maar ik ben erg blij dat we thuis zijn !

Dag 21 Een dagje in de Studios

Vandaag was onze laatste dag die we zelf konden indelen. We hadden besloten om ook vandaag op pad te gaan naar een Theme Park. Vandaag de Universal studios. We hebben op de heen weg wat last gehad van drukte. Een weg van ongeveer 40 km hebben we ruim een uur over gedaan. Gelukkig stond het niet stil maar reed het geleidelijk aan door, maar toch 40 km per uur is toch wel langzaam.

Aangekomen in Universal Studios konden we gelijk doorlopen naar de gate, want door de California city pas, hadden we de kaartjes al. Dit scheelde enorm veel tijd. De Universal Studios is een theme park in Hollywood. Dit park is direct gebouwd aan de studios van Universal. Een gedeelte van het park ligt tussen de film studios. De studio Tram tour brengt je tussen de studios.
Na een animal show hebben we deze tour ook direct gedaan. Het koste ons ongeveer 45 minuten wachttijd voordat we in de tram zaten, maar dat was echt de moeite waard. Je rijd hier langs de filmstudios waar ze ook daadwerkelijk aan het filmen zijn. Op iedere studio hangen twee lampen. Groen en Rood. Waneer de rode lamp brand, wordt er gevraagd of je kalm en stil wil zijn. Wij hadden dit bij de set van C.S.I. Je kon niets zien van de set, maar je zag wel decorstukken staan van deze hit serie. Het is wel erg grappig om te horen dat er verschillende CSI's zijn (new York, Miami, Las Vegas) maar dat ze allemaal in de zelfde studio worden opgenomen. We komen nu aan bij de eerste demo. Het lijkt gewoon een normale houten brug, maar dan stort hij ineens in. Ze laten je zien dat met een beetje special effects heel veel kan laten gebeuren.
We komen op de set van The Fast en the Furious. Hier laten ze zien dat je met een hoop special effects en geluid, het net kan laten lijken of een auto rijd en beschoten wordt.
Vervolgens rijden we door verschillende bekende straten die nagebouwd zijn. Time Square, Hollywood Boulevard, Wild West, Mexico en daar is ook onze volgende demo. Ook hier laten ze zien doormiddel van Special effects, dat een regenbui en een modderstroom makkelijk na te bootsen zijn.

We gaan langs nog veel meer decorstukken en we hebben zelfs heel veel geluk! We mogen over de set van Despereth Houswifes, als ik het goed schrijf! De meiden hebben vandaag een dagje vrij. Het geluid wordt onder de afleveringen gezet. Hierdoor hebben wij de unieke mogelijkheid om door het dorpje van deze beroemde hit serie te rijden. We komen langs het decor van The Grinch, War of the World en nog vele andere hit series.

Na de beroemde tour zijn we naar de beroemde show gegaan van Waterworld. Deze show staat enorm bekend om z'n mooie special effects. Het was ook een fantastische show om te zien. Water, vuur, licht geluid. Geweldig om deze show te zien. Voor een ieder aan te raden die in dit Thema park komt.

We hebben ons de gehele dag vermaakt met diverse shows en attracties. Het was weer heerlijk weer. Een graad of 20 met een zonnetje ! Super dus !!!

Na deze dag kwamen we in Downtown van het park en viel mij oog Buppa grump. Dezelfde garnalen tent als waar we gegeten hebben in San Francisco op Pier 39. Dus jullie mogen raden waar we vanavond hebben gegeten !!!!!!

We gaan de laatste dingen nu pakken, morgen 06.00 uur (lokale tijd) gaan we uitchecken bij het hotel. Morgen om 09.30 uur vliegt ons vliegtuig vanuit LA naar Chicago! Helaas zit het er dan weer op !

Dag 20 Disneyland Resort, Anaheim

Vandaag dag twee in de wereld vol magie! Vandaag zouden we starten in het andere park. California Adventure. Ze hebben dit park nagebouwd door te denken aan Californië. Te denken aan de Golden Gate, de Metro , Hollywood Boulevard en ga zo maar door.

Je vind hier attracties als de Muppets 4D, Monster en Co, Tower of Terror, A Bugs live 3D, Screamin en nog vele andere! Ze waren ook druk bezig om nieuwere attracties te bouwen. Deze komt in het voorjaar van 2010 klaar. De opening wordt geschat in April.

De Screamin is de Coaster van het Resort. Is de enigste coaster die over de kop gaat. Het is een lange achtbaan. Je wordt afgeschoten en nadat je bent afgeschoten klim je meteen de lucht in. Fantastisch om mee te maken. Hij komt zeker in mijn coaster tot 5!

Overigens viel het ons op dat er in dit ressort niet echt heftige achtbanen zijn. Het park is echt gerealiseerd op de families. Bij ons vind je toch wel een aantal coasters of attracties die heftig zijn. De heftigste attracties is hier de Tower en Screamin.

Na screamin zijn we in Soarin geweest. Hier zweef je boven Californië. Wat een super mooie attractie. Je hebt echt het idee dat je zweeft boven de wolken en boven Californië. Het leuke is omdat we dit nu pas na onze reis doen dat we heel veel dingen herkenen van onze reis.

Smiddag's hebben we natuurlijk nog een keer de parade bekeken. Daarna zijn we gaan shoppen. Het is jammer dat we wisten dat we niet veel meer konden kopen. Al hadden ze niet echt heel veel wat we wilde hebben. Het is vanuit Parijs met de auto toch veel makkelijker. Dan kun je mee nemen wat je wilt! Tuurlijk hebben we wel wat gekocht.... Nou ja als je dat wilt weten dan vraag je ons dat maar als we terug zijn ! hahaha

Na het shoppen zijn we terug gegaan naar de auto en het hotel. We hebben alvast een beetje gepast en gemeten in onze koffers ennuh ik denk dat dit betalen wordt voor overgewicht.......Helaas ! hahaha

Morgen onze echte laatste dag alweer in Californië. Morgen Universal Studios Hollywood! Nog lekker ff plezier maken! We hebben tenslotte vakantie !

*******KLIK VOOR DE LAATSTE NIEUWE FOTO's, BOVENAAN OP FOTO's*********

Dag 19 Bezoek aan de wereld vol Magie

Vandaag stond de eerste dag vol MAGIE voor de deur. Voor dat die magie kon gaan beginnen moesten we eerst nog een stukje rijden. Iets meer dan 200 km rijden vanuit San Diego naar Los Angeles Anaheim. We hadden van te voren goed de route opgeschreven dus we reden in een keer naar Disneyland Resort Anaheim.

Dit is het allereerste park wat ooit geopend is door Disney. Dit park opende in 1955 officieel zijn deuren. Bedenker en ook de opener van dit park was Walt Disney.
Aangekomen in de buurt van Disney, wordt perfect de weg gewezen naar de parkplaatsen. Je betaalt hier om een dag te parkeren $ 14,-. Je moet goed opletten waar je parkeert. Op je parkeerkaart kun je ook aangeven waar je geparkeerd staat, want geloof me! Je vindt hem nooit meer terug !

Je kunt met een tram naar het park vanaf de parking. Echter het was zo druk en het is volgens de map maar 5 minuutjes lopen. Dat hebben we dus ook maar gedaan. Aangekomen bij de parken via Downtown Disney moesten we onze kaartjes even omruilen. We hebben een California City pas gekocht in Sea World. Hiermee kregen we toegang tot Sea World San Diego, San Diego Zoo of San Diego Wild, 3-dagen Hopper pas voor Disneyland Resort Anaheim en Universal Studios Hollywood.
Bij bijna alle parken kon je met deze pas zo doorlopen. Alleen bij Disney moesten we onze kaart even omruilen voor een hopper kaart. Dit hadden we binnen 10 minuten voor elkaar en na 15 min. Stonden we dus in het Disneyland park. Het was wel erg vreemd en spannend. Samantha en ik hadden erg uit gekeken naar deze dagen. Bij de ingang kregen we te horen dat het park tot 20.00 uur open zou zijn. Daarnaast was er om 20.00 uur vuurwerk. Speciaal in Halloween Theme. Nou dat hadden we natuurlijk niet verwacht.

We zijn het park ingelopen. Het viel Samantha al gauw op dat ons kasteel (in Disneyland Resort Parijs) veel groter is dan hier. We zijn direct adventureland ingelopen. Hebben daar de boom van Tarzan beklommen. Bij ons kennen we de boom van de familie Robinson, maar een Tarzan boom zou ook wel erg gaaf zijn !
Na de boom zijn we direct naar de Pirats of the Carabien gegaan. Geweldig om te zien dat ze hier Jack Sparrow in het verhaal laten mee komen. In tegenstelling tot Parijs, zit je hier echt in een verhaal. Erg leuk om te doen!

We hebben enorm veel attracties gedaan deze dag. We hebben lekker gegeten in Mickey's Toon Town. We zijn even op visite geweest bij Goofy en natuurlijk bij Rogger Rabit. We hebben Ghos Galaxy gedaan (nieuwe attractie in Space Mountain). Ook hier kies ik toch liever voor onze versie. In deze versie wordt je enorm heen en weer geslingerd en gestuiterd! Daarnaast gaat hij niet over de kop!
Ook de klassieke Matherhorn hebben we gedaan!

We waren afgelopen week in Sea World verschrikkelijk nat geworden door de Wild water baan. Sam was het ergste nat. In Disney zijn we direct in het begin in de Splash Mountain gegaan..... Nou dat heb ik geweten. Overigens wat een verschrikkelijk mooie attractie! Echt een aanrader! Alleen ik was tot aan mijn onderbroek aan toe nat ! Het heeft zeker 4 uur geduurd voordat ik een beetje droog was.

Om half zes was de parade in het park. Werkelijk een groot feest. Wat een leuke parade om te zien. Je moet wel goed opletten waar de parade stopt. Dat hadden wij van te voren al uitgezocht. Het is namelijk zo dat de parade ongeveer een kwartier blijft stil staan. Er gebeurd dan van alles om de wagens heen. Erg leuk om te zien en mee te maken !

Na de parade zijn we lekker gaan eten in een Ranch. Je kon hier onbeperkt eten. Lekker Kip, Spare-ribs, Worstjes, Baked Beans, gemengde salade, Mais en Corn Bread. HEERLIJK !!! Je kreeg er nog live muziek/entertainment bij ook! Natuurlijk allemaal Disney muziek.

Na het eten was het tijd om een mooi plekje te zoeken voor het vuurwerk! We stonden mooi iets aan de zijkant van het kasteel. We hebben allebei geen foto's van het spektakel gemaakt. We hebben samen staan kijken en vooral genieten. Dit kan alleen in Amerika! Fantastisch. Licht, muziek, vuurwerk en special effects. Neem alleen het geluid. Bij ons is dat mooi, maar hier is het geweldig !
Een waar spektakel en genot om mee te mogen maken !

om 21.00 uur reden we weg uit het ressort. Om 21.45 checkte we in bij het hotel en om 22.45 zijn we allebei in slaap gevallen..... tja en ik hoef niet te vertellen waar onze dromen over gingen !