BestoftheWest.reismee.nl

Dag 19 Bezoek aan de wereld vol Magie

Vandaag stond de eerste dag vol MAGIE voor de deur. Voor dat die magie kon gaan beginnen moesten we eerst nog een stukje rijden. Iets meer dan 200 km rijden vanuit San Diego naar Los Angeles Anaheim. We hadden van te voren goed de route opgeschreven dus we reden in een keer naar Disneyland Resort Anaheim.

Dit is het allereerste park wat ooit geopend is door Disney. Dit park opende in 1955 officieel zijn deuren. Bedenker en ook de opener van dit park was Walt Disney.
Aangekomen in de buurt van Disney, wordt perfect de weg gewezen naar de parkplaatsen. Je betaalt hier om een dag te parkeren $ 14,-. Je moet goed opletten waar je parkeert. Op je parkeerkaart kun je ook aangeven waar je geparkeerd staat, want geloof me! Je vindt hem nooit meer terug !

Je kunt met een tram naar het park vanaf de parking. Echter het was zo druk en het is volgens de map maar 5 minuutjes lopen. Dat hebben we dus ook maar gedaan. Aangekomen bij de parken via Downtown Disney moesten we onze kaartjes even omruilen. We hebben een California City pas gekocht in Sea World. Hiermee kregen we toegang tot Sea World San Diego, San Diego Zoo of San Diego Wild, 3-dagen Hopper pas voor Disneyland Resort Anaheim en Universal Studios Hollywood.
Bij bijna alle parken kon je met deze pas zo doorlopen. Alleen bij Disney moesten we onze kaart even omruilen voor een hopper kaart. Dit hadden we binnen 10 minuten voor elkaar en na 15 min. Stonden we dus in het Disneyland park. Het was wel erg vreemd en spannend. Samantha en ik hadden erg uit gekeken naar deze dagen. Bij de ingang kregen we te horen dat het park tot 20.00 uur open zou zijn. Daarnaast was er om 20.00 uur vuurwerk. Speciaal in Halloween Theme. Nou dat hadden we natuurlijk niet verwacht.

We zijn het park ingelopen. Het viel Samantha al gauw op dat ons kasteel (in Disneyland Resort Parijs) veel groter is dan hier. We zijn direct adventureland ingelopen. Hebben daar de boom van Tarzan beklommen. Bij ons kennen we de boom van de familie Robinson, maar een Tarzan boom zou ook wel erg gaaf zijn !
Na de boom zijn we direct naar de Pirats of the Carabien gegaan. Geweldig om te zien dat ze hier Jack Sparrow in het verhaal laten mee komen. In tegenstelling tot Parijs, zit je hier echt in een verhaal. Erg leuk om te doen!

We hebben enorm veel attracties gedaan deze dag. We hebben lekker gegeten in Mickey's Toon Town. We zijn even op visite geweest bij Goofy en natuurlijk bij Rogger Rabit. We hebben Ghos Galaxy gedaan (nieuwe attractie in Space Mountain). Ook hier kies ik toch liever voor onze versie. In deze versie wordt je enorm heen en weer geslingerd en gestuiterd! Daarnaast gaat hij niet over de kop!
Ook de klassieke Matherhorn hebben we gedaan!

We waren afgelopen week in Sea World verschrikkelijk nat geworden door de Wild water baan. Sam was het ergste nat. In Disney zijn we direct in het begin in de Splash Mountain gegaan..... Nou dat heb ik geweten. Overigens wat een verschrikkelijk mooie attractie! Echt een aanrader! Alleen ik was tot aan mijn onderbroek aan toe nat ! Het heeft zeker 4 uur geduurd voordat ik een beetje droog was.

Om half zes was de parade in het park. Werkelijk een groot feest. Wat een leuke parade om te zien. Je moet wel goed opletten waar de parade stopt. Dat hadden wij van te voren al uitgezocht. Het is namelijk zo dat de parade ongeveer een kwartier blijft stil staan. Er gebeurd dan van alles om de wagens heen. Erg leuk om te zien en mee te maken !

Na de parade zijn we lekker gaan eten in een Ranch. Je kon hier onbeperkt eten. Lekker Kip, Spare-ribs, Worstjes, Baked Beans, gemengde salade, Mais en Corn Bread. HEERLIJK !!! Je kreeg er nog live muziek/entertainment bij ook! Natuurlijk allemaal Disney muziek.

Na het eten was het tijd om een mooi plekje te zoeken voor het vuurwerk! We stonden mooi iets aan de zijkant van het kasteel. We hebben allebei geen foto's van het spektakel gemaakt. We hebben samen staan kijken en vooral genieten. Dit kan alleen in Amerika! Fantastisch. Licht, muziek, vuurwerk en special effects. Neem alleen het geluid. Bij ons is dat mooi, maar hier is het geweldig !
Een waar spektakel en genot om mee te mogen maken !

om 21.00 uur reden we weg uit het ressort. Om 21.45 checkte we in bij het hotel en om 22.45 zijn we allebei in slaap gevallen..... tja en ik hoef niet te vertellen waar onze dromen over gingen !