BestoftheWest.reismee.nl

Dag 21 Een dagje in de Studios

Vandaag was onze laatste dag die we zelf konden indelen. We hadden besloten om ook vandaag op pad te gaan naar een Theme Park. Vandaag de Universal studios. We hebben op de heen weg wat last gehad van drukte. Een weg van ongeveer 40 km hebben we ruim een uur over gedaan. Gelukkig stond het niet stil maar reed het geleidelijk aan door, maar toch 40 km per uur is toch wel langzaam.

Aangekomen in Universal Studios konden we gelijk doorlopen naar de gate, want door de California city pas, hadden we de kaartjes al. Dit scheelde enorm veel tijd. De Universal Studios is een theme park in Hollywood. Dit park is direct gebouwd aan de studios van Universal. Een gedeelte van het park ligt tussen de film studios. De studio Tram tour brengt je tussen de studios.
Na een animal show hebben we deze tour ook direct gedaan. Het koste ons ongeveer 45 minuten wachttijd voordat we in de tram zaten, maar dat was echt de moeite waard. Je rijd hier langs de filmstudios waar ze ook daadwerkelijk aan het filmen zijn. Op iedere studio hangen twee lampen. Groen en Rood. Waneer de rode lamp brand, wordt er gevraagd of je kalm en stil wil zijn. Wij hadden dit bij de set van C.S.I. Je kon niets zien van de set, maar je zag wel decorstukken staan van deze hit serie. Het is wel erg grappig om te horen dat er verschillende CSI's zijn (new York, Miami, Las Vegas) maar dat ze allemaal in de zelfde studio worden opgenomen. We komen nu aan bij de eerste demo. Het lijkt gewoon een normale houten brug, maar dan stort hij ineens in. Ze laten je zien dat met een beetje special effects heel veel kan laten gebeuren.
We komen op de set van The Fast en the Furious. Hier laten ze zien dat je met een hoop special effects en geluid, het net kan laten lijken of een auto rijd en beschoten wordt.
Vervolgens rijden we door verschillende bekende straten die nagebouwd zijn. Time Square, Hollywood Boulevard, Wild West, Mexico en daar is ook onze volgende demo. Ook hier laten ze zien doormiddel van Special effects, dat een regenbui en een modderstroom makkelijk na te bootsen zijn.

We gaan langs nog veel meer decorstukken en we hebben zelfs heel veel geluk! We mogen over de set van Despereth Houswifes, als ik het goed schrijf! De meiden hebben vandaag een dagje vrij. Het geluid wordt onder de afleveringen gezet. Hierdoor hebben wij de unieke mogelijkheid om door het dorpje van deze beroemde hit serie te rijden. We komen langs het decor van The Grinch, War of the World en nog vele andere hit series.

Na de beroemde tour zijn we naar de beroemde show gegaan van Waterworld. Deze show staat enorm bekend om z'n mooie special effects. Het was ook een fantastische show om te zien. Water, vuur, licht geluid. Geweldig om deze show te zien. Voor een ieder aan te raden die in dit Thema park komt.

We hebben ons de gehele dag vermaakt met diverse shows en attracties. Het was weer heerlijk weer. Een graad of 20 met een zonnetje ! Super dus !!!

Na deze dag kwamen we in Downtown van het park en viel mij oog Buppa grump. Dezelfde garnalen tent als waar we gegeten hebben in San Francisco op Pier 39. Dus jullie mogen raden waar we vanavond hebben gegeten !!!!!!

We gaan de laatste dingen nu pakken, morgen 06.00 uur (lokale tijd) gaan we uitchecken bij het hotel. Morgen om 09.30 uur vliegt ons vliegtuig vanuit LA naar Chicago! Helaas zit het er dan weer op !